Ovogodišnji Cyan Festival ponovno je okupio dizajnere, teoretičare i umjetnike koji nas potiču da preispitamo što dizajn danas znači. Kroz niz predavanja i razgovora, istaknuti autori poput Ricka Poynora, Erika Kesselsa, Mihe Artnaka, Davora Konjikušića, Kelly Anne, Damjana Gebera, Yo Kaminhagayi, Matea Zonte, Swiss Typefacesa i Play Typea pokazali su kako dizajn može biti mnogo više od estetike – može biti način razmišljanja, komunikacije i povezivanja.
Za Textor, festival je bio prilika da zastanemo, promislimo i inspiriramo se novim pristupima vizualnom izrazu – kako u dizajnu, tako i u svakodnevnom načinu na koji pričamo priče kroz naše proizvode.
Dizajn kao promišljanje, a ne samo ukras
Cyan nas je podsjetio da dizajn ne mora uvijek biti dopadljiv – ali mora biti iskren.
Predavanja su istaknula važnost razumijevanja konteksta, emocije i ljudske dimenzije vizualne komunikacije. U svijetu prepunom vizuala, istinska vrijednost leži u onima koji imaju dubinu i značenje.
Kroz taj pogled, dizajn postaje alat za promišljanje i dijalog, a ne samo ukras. To je misao koju želimo prenijeti i u svoj rad – stvoriti komunikaciju koja je topla, smislenija i bliža ljudima.

Inspiracije koje nadilaze trendove


Rick Poynor je govorio o dizajnu kao kulturnom dokumentu, o njegovoj sposobnosti da zabilježi trenutak vremena.
Erik Kessels nas je podsjetio na ljepotu nesavršenosti i spontanosti – na to da je ljudskost često najjači oblik estetike.
Miha Artnak otvorio je pitanje uvjerljivosti ideja i načina na koji dizajn može preoblikovati percepciju, dok je Davor Konjikušić naglasio moć fotografije da prenese osjećaj, tišinu i prisutnost.
Kelly Anna je donijela eksploziju boje i pokreta, podsjetivši da vizual može biti fizičko iskustvo, a ne samo slika.
Damjan Geber nas je pozvao da dizajn sagledamo kroz svih pet osjetila i kroz povezanost s prostorom i zajednicom.


Yo Kaminhagayi istaknula je snagu svjetla i pokreta, dok je Mateo Zonta podsjetio koliko je važno misliti o prostoru kao okviru izraza.
Swiss Typefaces su pokazali kako tipografija nije samo pismo, nego ton, ritam i karakter svake poruke.
A Play Type je dodao još jednu važnu misao – da tipografija ima i nacionalnost, emociju i identitet. Kroz njihov pristup, slovo postaje više od znaka; postaje dio kulture, oblik vizualnog glasa koji određuje kako brend govori, diše i postoji.
Što nosimo sa sobom
Cyan Festival nije ponudio gotove formule, već prostor za nova pitanja.
Za nas, to znači promatrati dizajn kao proces istraživanja, a ne samo kao rezultat.
Svaka nova ideja, boja ili kadar može biti način da ispričamo priču o dodiru, teksturi i osjećaju – o svijetu u kojem se dizajn ne vidi samo očima, nego se osjeća.
Pogled naprijed
Iz Cyan Festivala odlazimo s puno inspiracije i još više znatiželje.
Kako oblikovati dizajn koji izaziva osjećaj, a ne samo privlači pogled?
Kako graditi vizualni identitet koji je iskren, emotivan i prepoznatljiv?
I kako ostati otvoren prema onome što se ne može odmah definirati – ideji koja traži vrijeme da sazrije?
U tim pitanjima leži čarolija dizajna.
I upravo zato vjerujemo da su festivali poput Cyana dragocjeni – jer nas uče gledati dublje, promišljati više i stvarati s više smisla.






